Кiрмаш вакансiй — 2018

Традыцыйна восенню ў сценах універсітэта праходзіць Кірмаш вакансій. У гэтым годзе Кірмаш вакансій адчыніла свае дзверы 26 кастрычніка. Каля 132 кампаній розных сфера дзейнасці прапаноўвалі студэнтам БДЭУ, а таксама наведвальнікам разнастайныя стажыроўкі, месцы для праходжання практыкі, а таксама падпрацоўкі і патэнцыйныя месца працы.

Варта адзначыць, што з кожным годам дадзенае мерапрыемства павялічвае колькасць кампаній і арганізацый, якія зацікаўлены ў пошуку маладых кваліфікаваных спецыялістаў, а менавіта такіх сфер накіраванасці, як: менеджмент, аўдыт, кансалтынг, фінансы і крэдыт, лагістыка, IT-сфера і многія іншыя. Наш ВНУ з’яўляецца тым месцам, які рыхтуе спецыялістаў у гэтых сферах дзейнасці.

Кірмаш вакансій – гэта тое месца, дзе кожнаму студэнту прадастаўляецца магчымасць пазнаёміцца ​​з рынкам працы, актуальнымі прафесіямі на сённяшні дзень, завязаць кантакты з будучымі працадаўцамі, а таксама вызначыцца з напрамкам сваёй будучай прафесійнай дзейнасці. Таму наведванне студэнтамі дадзенага мерапрыемства з’яўляецца адным з важных аспектаў садзейнічання супрацоўніцтву універсітэта і кампаній, якія ажыццяўляюць сваю дзейнасць на тэрыторыі Беларусі.

Фото предоставлено с сайта”Самое Радио”

Пачатак Кірмашы адбылося з вялікім наплывам студэнтаў. У асноўным, першая ўвага суіскальнікі звярталі да стэндаў з IT-сферай, а таксама фінансавай.

Шматлікія кампаніі праводзілі брэндынг, накіраваны на прыцягненне магчымых будучых работнікаў. Фірмовыя нататнікі, ручкі, сумкі, дробныя падарункі ў выглядзе календароў з фірмовым найменнем, брашуры – усяго гэтага не засталося праз гадзіна мерапрыемствы.

Больш за ўсё ў першыя хвіліны Кірмашы людзей можна было ўбачыць вакол стала кампаніі Danone, якая разгарнула вялікую рэкламную кампанію па прыцягненні студэнтаў.

Кампанія Danone не толькі пачаставала сваіх наведвальнікаў малочнымі напоямі, але і падзялілася са суіскальнікамі інфармацыяй па працаўладкаванню ў іх кампанію.

Праграма па працаўладкаванні DanYou складаецца з трох прыступак і аб’ядноўвае ўсе наяўныя ў Danone Беларусь праекты для маладых, амбіцыйных і таленавітых студэнтаў або выпускнікоў. Яна ўключае ў сябе тры ступені:

1) З 1 і па 30 чэрвеня стартуе конкурсны набор маладых спецыялістаў, якія выпускаюцца з універсітэта летам 2018 года або якія скончылі ВНУ не больш за год таму са спецыялізацыямі: эканоміка, фінансы, маркетынг, лагістыка, юрыспрудэнцыя, менеджмент.

Для ўдзелу ў першым туры неабходна прайсці тэставанне Young Graduates праз danone.by/career/danyou. Па яго выніках 60 прэтэндэнтаў Danone Беларусь запросіць на ассесcменты ў другім туры (ліпень-жнівень). Пасля, у верасні, 10 чалавек будуць запрошаныя на працу ў кампанію на паўтара года; 5 чалавек для працы ў г. Мінску.

2) Бізнес-гульня High-Flyer – другая ступень праграмы DanYou. У праекце High-Flyer могуць удзельнічаць студэнты з 3 па 5 курс. Бізнэс-гульня праводзіцца раз на год і доўжыцца не менш за 1,5 месяца. Яе ўдзельнікі ў камандах, вырашаючы кейс, змагаюцца за ўладанне галоўным прызам – грашовай узнагародай.

3) Internship (стажыроўка) – першая ступень праграмы DanYou. Студэнты з самага першага курса і аж да заканчэння імі універсітэта могуць прайсці аплачваную стажыроўку ў практычна любым цікавіць іх аддзеле Danone Беларусь. Для гэтага яны павінны запоўніць адмысловую заяўку на сайце. Стажыроўка доўжыцца 2 месяцы і мяркуе працаўладкаванне ў кампаніі па дамове падраду. Падчас праходжання стажыроўкі студэнт атрымлівае рэкамендацыі ад куратара стажыроўкі і праходзіць тэст.

Таксама вялікай папулярнасцю карысталіся кампаніі, якія працуюць у сферы аўдыту і кансалтынгу. Аднымі з пастаянных гасцей на Кірмашы былі кампаніі з «вялікай чацвёркі», такія як: EY, KPMG, PwC, а таксама BDO іншыя.

На сённяшні дзень дадзеныя міжнародныя кампаніі займаюць лідзіруючыя пазіцыі на рынку Рэспублікі Беларусь і з’яўляюцца найбольш перспектыўнымі для маладых спецыялістаў.

Многія студэнты нашага факультэта ўжо спрабуюць сябе на стажыроўках, трапляючы на ​​іх на конкурснай аснове, а таксама шматлікія выпускнікі займаюць пасады і прасоўваюцца па кар’ернай лесвіцы.

Адна з впускниц нашага факультэта, Яна Касцюк, скончылі ВНУ ў мінулым годзе, пагадзілася адказаць на пару пытанняў. Сёння Яна працуе ў кампаніі PwC і займае пасаду асістэнта першага года.

– Раскажы, як ты трапіла на стажыроўку, а ў далейшым на працу?

– Першапачатковым этапам з’яўлялася падача заяўкі, затым была запрошаная на тэставанне і гутарку. Стажыроўку прайшла на 4курсе пасля заканчэння якой была запрошаная на працу.

– Ці з’яўляецца праходжанне стажыроўкі гарантам прапановы аб далейшым афіцыйным працаўладкаванні?

– 80%, як правіла, людзей пасля стажыроўкі застаюцца. Хтосьці сам сыходзіць, кагосьці не бяруць, але гэта выпадкі, калі чалавеку не асоба гэта трэба ці ж ён проста асоба не імкнецца. Былі выпадкі, калі чалавек разумеў, што аўдыт гэта зусім не яго.

– Ці падабаецца табе праца аўдытара?

– Што можна сказаць з нагоды працы. Нас навучаюць 2 тыдні, потым выходзім на праекты (гэта ў асноўным банкі або прадпрыемства). Праца даволі цікавая, але шмат праграмы Exel і прыходзіцца аналізаваць вялікую колькасць дакументацыі. Як па мне, цікава тое,

што ты працуеш на розных праектах: спачатку на адным праекце робіш адно, на іншым праекце працуеш з зусім іншай секцыяй.

– З якімі цяжкасцямі даводзіцца сутыкацца на працы?

– Праца інтэнсіўная ў сезон і трэба хутка засвойваць інфармацыю, хутка цяміць, што і як трэба зрабіць. Таксама прыходзіцца шмат кантактаваць з кліентам, і часам з-за недахопу вопыту ці ж маладога ўзросту, цябе як-то не так успрымаюць, з недаверам. Але, тады прыходзіць наш старэйшы таварыш і ўсё «разрульваць», ці ж дае рэкамендацыі, як выйсці з сітуацыі, якая склалася.

Усе аўдытарскія і кансалтынгавыя фірмы маюць прыкладна аднолькавую працэдуру адбору стажораў і патэнцыйных работнікаў. Першы этап – падача заяву, адпраўка анкеты на паштовыя адрасы кампаній. Далей заяўкі разглядаюцца HR-спецыялістамі. Калі працадаўца будзе зацікаўлены ў маладым спецыялісце, то ён запрашае яго на тэставанне па ведаў бухгалтарскага ўліку, фінансавай справаздачнасці. Затым суіскальніку патрабуецца прайсці інтэрв’ю на рускай і англійскай мовах. Па станоўчым вынікі з

фото предоставлено с сайт МТБанка

Многіх студэнтаў зацікавілі прапановы такіх кампаній, як «Аліварыя» і «JTI». Дадзеныя кампаніі былі зацікаўлены не толькі ў пошуку спецыялістаў у фінансавай сферы, але таксама ў маркетынгавай. «Аливарыя» гатовая ўзяць у свае шэрагі студэнтаў на аплачваную практыку па праграме «Смага росту». Прыём заявак будзе доўжыцца да 30 лістапада.

Таксама студэнтам прапаноўвалі працоўныя месцы кампаніі, якія працуюць у ў сферы лагістыкі і гандлю, такія як: «Суседзі», «Гіпа», «Jenty» і іншыя.

Спытаем меркаванні студэнтаў, якія наведалі Кірмаш і іх меркаванне аб арганізацыі мерапрыемства.

Іван Шчука, студэнт 3 курса ФФБД.

– Якія сферы дзейнасці цяпер найбольш запатрабаваныя сярод студэнтаў? Якая сфера цікавая асабіста табе?

– Я лічу, што аўдытарскія і кансалтынгавыя, асабліва сярод студэнтаў майго факультэта. Але асабіста я зацікаўлены ў сваім прафесійным росце ў банкаўскай сферы, таму і паступаў на спецыяльнасць банкаўская справа.

– Якія кампаніі прыцягнулі тваю ўвагу?

– Мяне зацікавілі «Аліварыя» і «Japan tobacco industries».

На мой погляд яны цікавей за ўсё прадставілі і разрэкламавалі свае кампаніі.

Па выніках Кірмашы вакансій – 2018, можна сказаць, што дадзенае мерапрыемства з’яўляецца эфектыўным месцам для пошуку будучага месца працы сярод студэнтаў. Яно дапамагае сумясціць працадаўцаў і будучых спецыялістаў, бо поспех любой фірмы залежыць ад мэтанакіраванага работніка. Нашыя ВНУ не толькі дапамагае ў атрыманні ведаў, але таксама садзейнічае супрацоўніцтву рынку працы і яго суіскальнікаў